Monday 24-02-14 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Laura Zijlstra - WaarBenJij.nu Monday 24-02-14 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Laura Zijlstra - WaarBenJij.nu

Monday 24-02-14

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Ondanks dat deze trip als een soort (Leerzame) vakantie aanvoelt, moet ik toch naar school. ’s Morgens worden we eerst verwacht bij een soort bijeenkomst voor leerlingen van het Emiel Weder. Bij zo’n bijeenkomst zingt iedereen en worden er stukjes uit de Bijbel voorgelezen. Ik weet niet wat ik meemaak! Voor mij is dit volkomen nieuw maar voor de leerlingen, of ‘leerders’ in het Zuid- Afrikaans, van het Emiel Weder is het een gewoonte / traditie die aan het begin en aan het einde van iedere schoolweek plaats vindt. Ik vindt het vooral mooi om te zien hoe iedere individu hier samen komt en samen een traditie uitvoert.

Eenmaal buiten staand loop ik samen met Layla, mijn uitwisselingstudente, naar de les. Ik ben hier tot de conclusie gekomen dat het schoolsysteem in Zuid- Afrika anders in elkaar steekt dan dat van Nederland, het systeem dat wij kennen :
- 40 minuten les (Wij hebben 50 minuten les)
- De lessen zijn erg chaotisch, totaal geen sprake van orde. Des ondanks zijn hier ook lessen waar hier geen sprake van is alhoewel een docent meestal de aandacht van ons krijgt als deze hier beroep op doet.
- De leerlingen van het Emiel Weder, over het algemeen in Zuid- Afrika, lopen achter met de stof wanneer ik ze vergelijk met ons. Informatie en stof die zij nu krijgen / ontvangen hebben wij in voorgaande jaren al behandeld.

Ondanks dit vindt ik het erg leerzaam om met Layla haar lessen te volgen!

Eenmaal onze schooldag te hebben beëindigd krijgen we een rondleiding in het museum tegenover onze verblijfplaats. Dit museum is gebaseerd op de geschiedenis van Genadendal. Ook hier kijk ik mijn ogen uit! Het is toch erg interessant en leerzaam om iets dieper achterliggende informatie te weten over de plaats waarin je een halve maand verblijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Zuid- Afrika, Genadendal

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Wednesday 26-02-14

25 Februari 2014

Tuesday 25-02-14

24 Februari 2014

Monday 24-02-14

23 Februari 2014

Sunday 23-02-14

22 Februari 2014

Saturday 22-2-14
Laura

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3338

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Zuid- Afrika, Genadendal

Landen bezocht: