Friday 21-2-14 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Laura Zijlstra - WaarBenJij.nu Friday 21-2-14 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Laura Zijlstra - WaarBenJij.nu

Friday 21-2-14

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Vrijdag 21 Februari, de dag die ik al maanden in mijn agenda voorbij heb zien komen. Het is dan eindelijk zover, ik stap samen met 20 leerlingen en 4 begeleiders in het vliegtuig richting Zuid – Afrika! De morgen is er een zoals ik deze iedere morgen beleef, op mijn dooie gemak tot ik weg moet. Dan schijn ik ineens een hoop vergeten te zijn.. Ondanks dat loopt het op rolletjes. Het feit dat ik nog geen 4 uur later in het vliegtuig zou zitten lijkt maar niet tot mij door te dringen.

Mijn moeder en ik reden samen met Huub en zijn ouders mee naar Düsseldorf, hier zou mijn vader ook staan om 6 uur bij de 'Meeting Point'. Eenmaal compleet moesten we onze tickets ophalen. Eén voor de reis van Düsseldorf naar Dubai, en één voor de reis van Dubai naar Kaapstad. Eenmaal door de douane dringt het tot mij door dat er, nog geen 24 uur verder, een lange, mooie maar vooral leerzame reis op ons staat te wachten.

Het vliegtuig is nog niet eens vertrokken en kijk mijn ogen al uit, ik ben hier immers nog nooit geweest. Het vluchtnummer wordt omgeroepen en iedereen komt bijeen. Ik sta met één been in het vliegtuig en voel de kriebels opkomen, ik ben zestien dagen weg van huis zonder mijn ouders..!

Het eerste deel van de vlucht (Düsseldorf- Dubai) zit ik naast Anne Veldkamp en Eline Willemsen. Tevens zit aan mijn rechter kant een wat oudere mevrouw afkomstig uit Duitsland. Volgens de vluchtgegevens duurt de vlucht 6 uur. Echter heeft deze 2 uur langer geduurd omwille weersomstandigheden!

  • 28 Februari 2014 - 21:33

    Anoushka:

    Daar lag het dus aan dat jullie zo lang onderweg geweest zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Zuid- Afrika, Genadendal

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Wednesday 26-02-14

25 Februari 2014

Tuesday 25-02-14

24 Februari 2014

Monday 24-02-14

23 Februari 2014

Sunday 23-02-14

22 Februari 2014

Saturday 22-2-14
Laura

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 3356

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Zuid- Afrika, Genadendal

Landen bezocht: